18.3.2014

Elämän aakkoset

Nakki napsahti, ja "jouduin" Kanarian saarille. Olin tuudittautunut siihen uskoon, että vietän päivystyspäivät kotona, ja bloggailen. Muutamat reseptikokeilut ja sisustusjutut mielessä, vaan nytpä olen täällä ilman mitään ideaa, ajatusta tai järkevää kuvaa.

 Mutta sitten luin ihanasta blogista MIA'S LEMONS (linkittäisin jos osaisin, vaan kun en osaa, mutta opettelen pian) elämän aakkoset. Mia's Lemons on tuolla oikealla sivussa minun suosikkiblogien listalla… Elämän aakkoset idea on tuttu Glorian lehden sivuilta vuosien takaa, ja myös blogien sivuilta. Tein myös ystäväni kanssa 10 vuotta sitten elämän aakkoset ja löysin tuon lapun yksi päivä, A ja B ovat edelleen samat, kuin tuolloin...

 Siispä tässä minun elämäni aakkoset höystettynä kuvilla sieltä täältä.




A      Aurinko. Rakastan auringon lämpöä ja valoa.


B      Basilika. Mikään ei tuoksu niin hyvältä kuin tuore basilika!


C      Citrus. Eli sitruuna, appelsiini, greippi ja lime ovat sitrushedelmiä makuuni. Tuorepuristettu
         appelsiinimehu on loistava aamunavaus.



       


D      D-vitamiini. Jotenkin tuo taas mieleeni auringon...


E      Elämännälkä. Ei enempää eikä vähempää, kulkee aina mukana.


F      Fisu. Sushi. NAM.


G      Guacamole. Tajuttoman hyvää, tulee usein himo siihen. Avokadoon ylipäätään.


H      Helle. Mikä ihana sana, tuo mieleeni lapsuuden kesät ja pellonlaidat, timoteihin pujotetut
         metsämansikat.


I      Isä ja Äiti. Äiti ja Isä.


J      Jeans. Olen farkkutyttö.


K      Keittiö on kodin sydän. Rakastan ruoan laittamista ja leipomista.






L      Lapsuus. Olen saanut viettää kauniin, turvallisen ja onnellisen lapsuuden. Sen parempaa evästä
        en voi elämääni toivoa.


M      Makeanhimo. Silloin on saatava karkkia, jäätelöä ja suklaata. Iskee nykyään harvoin, mutta kun
          iskee, niin syön, enkä kadu pätkääkään.


N      Nauru. Nauran paljon ja kovaa!





O      Onni. Onnellinen. Olen onnellinen pienistäkin asioista, esim. kesäaamuna kuistilla istuessa, kun
         pääskyset kirmaavat ja jostain leijailee sireenin tuoksu nenään, minut valtaa mieletön tunne.
         Olen myöskin tunneihminen, tunnen hyvin vahvasti kaiken, koko kropalla, ilot ja surut.


P      Puutalo. Puutaloissa on oma ja ihana tunnelmansa.






Q      Kuutamo. Lämmin elokuinen ilta ja kuutamosilta meren päällä. Tai järven päällä, kaunista
         kuin mikä!


R      Rakkaus, Rakas. Olen löytänyt sielunkumppanin ja elämäni rakkauden. Vaikea kuvitella
         yhtään mitään ilman häntä. Ei mitään. <3


S      Siskoni mun.


T      Tuli. Takka, nuotio, saunan tulisija, kynttilä… Tunnelmanluojista paras.


U      Uni. Nukkuminen on ihanaa. Puhtaat lakanat ja raikas tuuletettu makuuhuone, silloin saa
         parhaat unet.
       

V      Viini. Syksyllä ja talvella lasillinen täyteläistä punaviiniä, keväällä ja kesällä raikasta ja kylmää
         valkkaria.





X      X-ray. Itse X-ray ei liity elämääni, vaan kirjaimesta X tuli mieleeni ilmailuaakkoset, millä mm.
         pilotit kommunikoivat lennonjohdon kanssa. Jokaiselle kirjaimelle on määrätty oma nimi, esim
         H- Hotel, N- November, U- Uniform, W- Whiskey !! :) Ja siis X- X-ray.


Y      Ystävät. Kiitollinen jokaikisestä. Olen hyvin avoin ja ystävystyn helposti.


Z      Zzzzzzz… Uni.


Å      Åre. Vaikken ole siellä käynytkään, mutta Åresta tulee mieleen laskettelu, joka on kivaa. After
         ski vielä kivempaa.




Ä      Älämölö. Ölinä. Örvellys. HYI, en voi sietää !!! Olen rauhallinen sielu.


Ö      Öljy. Oliiviöljy ruoanlaittoon, kookosöljy kauneudenhoitoon, eteerinen öljy hierontaan.




Kiitos kun jaksoit lukea <3



4 kommenttia:

  1. Ihania juttuja. Taidan itsekin tehdä tälläisen aakkosjutun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tee ihmeessä, näitä on niin kiva lukea!

      Poista
  2. Ihana, ihana! Älämölö oli paras :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Älämölö oli muuten niissä vuosien takaisissakin, olen ollut nuorena tyttönäkin jo rauhallinen sielu.
      Nää aakkoset on muuten sellaiset, että vaihtuu ihan fiiliksen mukaankin. Esimerkiksi aamulenkin jälkeen täällä Kanarialla, mietin miksen laittanut M Meri…

      Poista

Kiva kun kommentoit! Se ilahduttaa minua.