3.6.2014

Sain palkinnon ja kysymyksiä! Ja vaikka mitä!

Olin täysin yllättynyt, onnellinen, liikuttunut ja iloinen saadessani jokin aika sitten yhdeltä suosikkibloggaajaltani,  Fab Forty Something blogin Marjukalta Liebster palkinnon! Ja vieläpä hän niin kauniisti kirjoitti blogistani, että itkuhan siinä tuli. Kiitos Marjukka <3.



Liebster palkinto myönnetään bloggaajien keskuudessa, jotta oppisimme tuntemaan bloggaajiamme paremmin.


     Tässä säännöt:

1. Postaa palkinto blogiisi
2. Kiitä bloggaajaa, joka antoi palkinnon sinulle ja linkkaa takaisin hänen blogiinsa.
3. Kirjoita 11 satunnaista faktaa itsestäsi.
4. Vastaa nimeäjäsi 11 esittämään kysymykseen ja aseta 11 kysymystä sinun ehdokkaillesi.
5. Nimitä 11 bloggaajaa, joille haluat tämän palkinnon antaa.
6. Ilmoita ehdokkaillesi, että olet nimennyt heidät.




Ensin siis, 11 faktaa minusta:

1. Olen tunteella eläjä, minulla on hyvin herkässä itku ja nauru. Enimmäkseen onneksi nauru, nauran vielä kaiken lisäksi paljon ja kovaa. Itkukin liittyy usein johonkin positiiviseen, herkistyn hyvyydelle.

2. Pysytään herkkyydessä, en pysty millään katsomaan mitään väkivalta/kidutus elokuvia, minulle tulee  niistä järjettömän paha olla. En myöskään pysty lukemaan lehdestä artikkeleita, missä kerrotaan tarkasti miten on kidutettu ja mitä tehty, menen vitivalkoiseksi ja kiroan ihmisten pahuutta ja julmuutta.

3. Olen hyvinkin naisellinen, mutta rakastan autoja! Range Rover Sport valkoisena, kiitos. Tesla kesäautoksi mustana, kiitos. Laitetaan vielä Maserati GranTurismo, kiitos.

4. Olen muuten hyvin rauhallinen sielu, mutta jonottaa en kestä! Jonottamisessa alkaa meikäläisenkin hermot mennä pikkuhiljaa huonoon kuntoon.

5. Autokoulussa sain lempinimen Michele Mouton (entinen ranskalainen ralliautoilija). Lieneekö raskas kaasujalkani, sekä kiperät mutkat kovassa vauhdissa syynä tähän nimeeni. Kyselinpä välillä autokoulun opettajalta, että sattuiko hän katsomaan mikä rajoitus tässä oli, ikäänkuin hän oli minun kartturini ja minä keskityin tärkeämpään. Hyvät naurut sain aina aikaiseksi opettajille, ja kerrasta kortinkin!

6. Pyysin ystäviäni kuvailemaan minua, tässä heidän fiiliksiä minusta: Hauska, Rento, Luotettava, Hyvä asenne elämään, Rauhallinen, mutta osaat riehakoidakin. Epäitsekäs, Huumorintajuinen, Naisellinen, Sielukas. Nautiskelija, Kiltti ja Sympaattinen. Voi Elämä kuinka ihania, ja totta joka sana :). Jottei ihan kehuskeluksi mene, niin kiroan välillä kuin rekkamies… Mutta en töissä, vanhempieni kuullen, enkä vanhojen ihmisten seurassa enkä yleisillä paikoilla!

7. Nyt, 36-vuotiaana olen oikeasti tyytyväinen vartalooni. En silloin 15 vuotta ja 15 kiloa sitten, joka on aika surullista. Ei minulla mitään ongelmia onneksi ole koskaan tämän asian kanssa ollut, sen verran luonnonlapsi olen ja siunattu terveellä järjellä. Mutta tuntuu niin hassulta, että nuorena ei oikein tajua olla tyytyväinen. Onneksi ikä tuo viisautta ja lempeyttä.

8. Olen hyvin rento ihminen, minut tunnetaan lähipiirissä ja ystävien kesken rennolla kädenheilautuksella, ja sanoilla "ei se mitään" "kaikki käy" "ei haittaa".

9. Työni hoidan 100% hyvin, siellä on tiettyjä asioita, missä en rentoile, eikä saakaan rentoilla. Mutta toisaalta taas on hetkiä, kun kannattaa rentoilla. Saan usein työkaverit hyvälle tuulelle naurullani ja kun tulen vihellellen töihin (klo 04).

10. Rakastan ruoan laittoa, selata keittokirjoja, lukea Glorian ruoka&viini lehteä. Rakastan käydä ravintoloissa syömässä. Hyvä ruoka on yksi elämän ihanista asioista, ja minua surettaa kuinka ruoasta on tullut monelle vain pakollinen polttoaine. Moni syö aivan käsittämättömän makuisia asioita kellon tarkkuudella, eikä taatusti nauti. Miten ihmeessä Ranskassa ja Italiassa naiset ovat niin kauniita ja 
hoikkia, vaikka syövät pastaa, patonkia, croissantteja… juovat viiniä. Kaikkea sitä, mikä on nykyään täällä Suomessa kirottu myrkyksi. Pitäisi syödä hampaat irvessä rahkaa (anteeksi vain, mutta hajukin jo  tuo mieleeni vatsahapon), raejuustoa, kuivaa kanaa..  Ja tuoda nämä kaikki muovirasiassa juhliin, ja syödä tätä ##*#*', kun juhlien järjestäjät ovat nähneet vaivaa kaiken suhteen. 

11. Rakastan Elämää!





Marjukan kysymykset:

1. Mikä kirja on tehnyt sinuun vaikutuksen ja miksi?

-Kirjavaras (Markus Zusak) 
Niin ahdistavaa, hirvittävää ja surullista, kuin natsi-Saksaan sijoittuva kirjallisuus on, niin minua on aina haluttanut lukea niistä ajoista. Kirjavaras on maaginen, lumoava ja liikuttava kirja. 
Olen huono kirjoittamaan kirja-arvosteluja, joko kirja vie minut mennessään ja haukon vain henkeä, tai sitten luen vain lukemisen vuoksi. Tämä kirja vei mennessään.

2. Jos voisit pukeutua vain yhden suunnittelijan asuihin lopun ikäsi, kenet valitsisit?

-Jos tätä olisi kysytty muutama vuosi sitten, olisin vastannut By Malene Birger, nyt vastaan Isabel Marant.

3. Jos voisit saada itsellesi yhden superominaisuuden, minkä haluaisit?

-Superominaisuuksien superominaisuus olisi eliminoida kaikki pahuus ja pahat ihmiset maailmasta. Saavutettavampi superominaisuus olisi, että osaisi laulaa kuin enkeli.

4. Luetko vanhoja postauksiasi?

-Reseptejä luen, kun kokkaan. En ikinä muista määriä, vaikka olisinkin tehnyt monesti jo kyseisen ruoan..

5. Millainen on unelmakotisi?

-Seuraava koti olisi vanha kivitalo Eirasta. Simppelisti sisustettu ja valoisa!

6. Lempikaupunkisi?

-Rakastan Kööpenhaminaa! Ravintolat, talot, sisustustyyli, pukeutumistyyli… Siellä osataan!

7. Vaikuttava suomalainen mies / nainen?

-Lääkärit vaikuttavat minuun, nyt en osaa nimetä ketään ylitse muiden, mutta luin aikoinaan artikkelin Aki Hintsasta, ja minulle jäi hänestä rehti kuva.

8. Unelmahankintasi syksyllä -14?

-Jos minulla ei olisi tätä ostolakkoa, niin hankkisin jonkun ihanan Samujin takin.

9. Millaista musiikkia tykkäät kuunnella?

-Tämä minun musiikkimakuni saa aina hyvät naurut kavereilta, tai oikeastaan sen monipuolisuus, ilman mitään punaista lankaa… Musiikkilistaltani löytyy musiikkia Metallicasta - Geog Otsiin, Tracy Chapmanista - Thirty Seconds to Marsiin, Tapio Rautavaarasta - Pinkkiin, Angie Stone, Anna Järvinen,  Avicii, Beyonce, Billie Holiday, Edith Piaf, Leevi and the Leavings, Lordee, My Chemical Romance…

10. Paras ominaisuutesi?

-Olen kiltti ja tahdon hyvää kaikille.

11. Kitara vai piano?

-Piano 




Tässä minun kysymykset:
1. Lempiruokasi?
2. Paras ravintola?
3. Kahvi vai tee?
4. Parasta kesässä?
5. Hame vai housut?
6. Mikä saa sinut liikuttumaan?
7. Mikä tekee hyvän ystävän?
8. Huonoin ominaisuutesi?
9. Lapsuutesi lempileikki?
10. Pelkäätkö lentokoneessa?
11. skumppa vai valkkari?

Tässä bloggaajat, joille haluan jakaa haasteen:

At Marias (ihana, sympaattinen ja herttainen nainen)
Ainutlaatuinen (kaunis koti, herkkä blogi)
Vaaleanpunaisessa hirsitalossa (ihania ja herkkiä kuvia sekä tunnelmia)
Kolmen Koti Rannikolla (suloisia kuvia)
Suklaamarenki (iloisa ja eloisa)
Talosanomat (tyylikäs blogi)
Hunajaa ja maitoa (avulias Marita auttoi minua blogitaipaleellani)
Kuinka purjehtijaksi tullaan (ensimmäinen blogi, jota luin, edelleen lempiblogejani)
Rillan koti (elämänmakuinen, kiinnostava ja kaunis blogi. Valloittava Rilla)
Meidän harmoniaa (selkeä ja tyylikäs blogi)
GreyWhiteHeart (harmoninen, suloinen, kaunis)






21 kommenttia:

  1. Ihania vastauksia! Olet siis herkkä autohurjastelija, joka kokkaa ja kuuntelee monenlaista musiikkia. : ) Hauskaa!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marjukka.
      Ja ennen kaikkea, rakastaa! :)

      Poista
  2. Olipa mielenkiintoista lukemista, ja mikään ei yllättänyt. Tunnen sinut näköjään jo aika hyvin. Super nainen!
    Airi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Airi!
      Kiva, että oli mukavaa luettavaa.

      Poista
  3. Sä oot Reetta just tollanen. Sun seurassa on hyvä olla. Saat mut aina hyvälle tuulelle ja meidän yhdessäolon keskiössä on aina hyvä ruoka ja viini😎

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Saara, (se toinen kommentti tuli jälkijunassa, jossa oli vain sun nimi, eli jatkona tälle).

      <3 ystävistään ihmisen tuntee <3 , siellä siis samanlainen hyvän olon tuoja.

      Poista
  4. Voi kuinka minua nauratti ihanania vastauksia lukiessani. Muutenkin kiva blogi, tänne jäin lukijaksi! Ja kiitos haasteesta, olen tunnetusti tosi huono ja laiska näiden haasteiden suhteen, mutta sitähän ei koskaan tiedä vaikka innostuisin :)
    Kivaa viikkoa sinulle Reetta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, ja ihanaa että tulit lukijaksi. Lämpimästi tervetuloa <3

      Eikä todellakaan tarvitse, jos ei jaksa, nautinnon kautta sanon minä!
      Ja mukavaa viikkoa myös.

      Poista
  5. Olin otettu kun otit minut huomioon haastetta jakaessasi! Kiitos!!! Ja avulias taisin olla siinä vaiheessa kun blogisi nimeksi meinasi jäädä piste (.) Sekös olisi persoonallinen nimi ollut! Koska haasteessa on sen verran paljon mietittävää ja minä alan pakata Alppireissullemme, niin palaan asiaan kotiuduttuamme. Ihanaa kesää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kesää sinulle, ja mukavaa Alppireissua!
      (.) olisi todellakin ollut persoonallista ;)

      Poista
  6. Kiitos kaunis ihana <3
    Me kuule ollaan kuin kaksi Marjaa :D Mä rakastan myös autolla ajoa, autoja ja Range Rover on all time favoriteni!!! :) Rento elämänasenne kädenheilautuksineen - been there, done that :) Enkä ole vielä tavannut ketään, kuka tykkäisi mun lisäkseni kuunnella Tracy Chapmania!!

    Oon tosi huono haasteisiin vastaaja, mutta lupaan tsempata! :)

    Ihania kesäkuun päiviä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ollaan :) , kaksi herkullista marjaa!! (Tracy Chapman: Fast Car ... Ja Baby Can I Hold You…) IIIK, niin ihania biisejä.

      Kuule, kädenheilautuksella näihin haasteisiinkin, jaksaa jos jaksaa, syssymmällä vaikka sitten… jos jaksaa ;)

      Ihanaa, lämmintä ja aurinkoista kesäkuuta sinullekin <3

      Poista
  7. Apua mä olen maailman huonoin näissä haasteissa... tykkään lukea muiden vastauksia mutta sitten kun on oma vuoro vastata niin pää lyö tyhjää. Nytkään en keksi 11 faktaa itsestäni :) Mun pitää ehkä muuttaa tehtävänantoa ja pyytää vaikka tyttäriä kertomaan minusta ne 11 asiaa - tosin silloin ne ei olisi kovinkaan mairittelevia :D Mutta lupaan yrittää tehdä tämän, olen saanut tämän jo parista muustakin suunnasta :)

    Ja hih, mulla myös laaja musiikkimaku, siitä Metalliscasta Mambaan ja Volbeatista A.Aallon rytmiorkesteriin :) Kaasujalkakin lienee suht raskas... ja muistan saaneeni autokoulussa noottia siitä kun ajoin aina liian lähellä edelläajavaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No worries, jaksaa kun jaksaa.. Ja hauska idea kysyä tyttäriltä 11 faktaa, mutta ymmärrän, voi olla hauskaa ja vähemmän hauskaa kuultavaa ;).

      Volbeat muuten minunkin suosikki!

      Näitä juttuja on kyllä niin ihana lukea, että kiva jos jaksat <3

      Aurinkoisia päiviä!

      Poista
  8. Hei. Kiitos tästä. Olen kyllä huomannut, mutta unohdin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä vaan :)

      Mukavaa viikonloppua!

      Poista
  9. Kiitti kivasta haasteesta, Reetta! :)

    VastaaPoista
  10. Jälkijunassa kiittelee haasteesta täällä hän :) Otan vastaan mielelläni!

    VastaaPoista
  11. Kiitos haasteesta, olen erittäin huono näihin vastaamaan, mutta yritän tähän tarttua!

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit! Se ilahduttaa minua.