20.1.2015

Tuoksurakkautta

Olen aiemminkin tehnyt postauksen hajuvesistä, mutta niitä ei voi koskaan hehkuttaa liikaa. Olen ihan pienestä pitäen rakastanut hajuvesiä. Äidin hajuvedet olivat ihaninta mitä tiesin, kävin niitä tuoksuttelemassa pullonsuulta. Muutenkin olen erittäin "tuoksumuistinen", joku tuoksu saattaa kirvoittaa niin ihania muistoja mieleen, että ihan sydän pakahtuu ja silmät kostuvat. Esimerkiksi Yves Saint Laurentin Rive Gauche on sellainen tuoksu. Siitä minulle tulee ihana lapsuus mieleen, koska se oli äitini lempituoksu tuolloin, onkohan jopa vieläkin…

Itse olen hyvin tummien ja mausteisten tuoksujen ystävä. Ehdoton suosikki on Angel, jota kuitenkaan minulla ei ole ainakaan vuoteen ollut. Asia on korjattava heti! Lukioajoista tuo tuoksu on ollut yksi suosikeistani. Mutta koska olen hajuvesifriikki, niin minulta löytyy monen monta pulloa. Tässä tämän hetken top 5. Kesällä lista voi olla jo ihan eri… Vaikka olen enemmän tummien tuoksujen ihminen, niin muutama kevyempikin aina joukkoon mahtuu. Ja töissä onkin ihan eri meininki, vain köykäinen vesituoksu, etten ärsytä matkustajien neniä ;).





Chanel 5 on mielestäni tuoksunut aina hivenen hmmm.. kisunpisulta, mutta tämä versio Eau Premiere on ihana! Ja tämän Zarkoperfumen tuoksun ostin joulukuussa Kööpenhaminasta. Nämä edustavat sitä kevyempää linjaa tuoksuissa, puuterista ja kukkaista.




Tämä on myös Kööpenhamista vuoden takaiselta reissulta. Erittäin 
mausteinen ja tupakkainen, tässä on luonnetta!
Tämä on merkkinä täysin tuntematon minulle, ja nimet olivat vain 
numeroita ja kirjaimia, kuten tämä pc02. Pirun kallis oli kylläkin...




Sain tämän mieheltäni viime kesänä häätuoksuksi hääpäivän aamuna.
Tuoksu on vahva, makea ja runsas. Hyvin tuntee mies tuoksumakuni <3




Ikisuosikki vuosien takaa. Angelin lailla, löytyy repertuaarista melkein aina.
Tom Ford Black Orchid.




Haluaisin kuulla, mitkä ovat teidän suosikkituoksunne?









38 kommenttia:

  1. Lempituoksuni on Giorgio Armanin Si. Olen saanut kuulla jopa kaupassa ohikulkevilta miehiltä kommenttia, että tuoksut hyvältä! t. Maritta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä ihana tuoksu, tykkään! Kehuja on aina kiva saada <3

      Poista
  2. Mun suosikit on just niitä kepeitä vesi- ja kukkaistuoksuja. Marc Jacobsin Daisy on ehkä "voimakkain" jota käytän, cleanin tuoksut on hyviä, Donna Karanin Be Delicious ihan paras ja ennen meni useampi pullo Calvin Kleinin Eternityä. Muistan kun lapsena sain pääkivun Angelista jota äidilläni oli ja sitten hän päätyi käyttämään sitä kotia siivotessaan ja imuroidessaan kun mä en ole kotona :D
    Anni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, tuo Angel jakaa kyllä mielipiteet. Vesituoksuista käytin joskus Cleaniä töissä, toimii. Eternityä oli joskus isosiskollani 90-luvulla, ihania muistoja siitäkin tuoksusta.

      Poista
  3. Mä niin haluisin sen Si:n, mut en ole raaskinut ostaa :))

    VastaaPoista
  4. Mä fanitan Annick Goutalin tuoksuja, Jennifer Aniston-tuoksua ja Guerlainin vanhaa kunnon Samsaraa. Kokeilepa sitä, jos tykkäät mausteisista tuoksuista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei!!! Vanha kunnon Samsara!! Onhan tuota minulla ollutkin joskus, olin aivan unohtanut, ja tykkään kovasti. Guerlainin tuoksut ovat muutkin hyviä!
      Annick Goutalin on minulle aivan uusi nimi! Ihme, sillä olen ihan mahdoton näiden tuoksujen kanssa, minulla on ollut varmaan 50 eri tuoksua, ja olen aika perillä mitä tuoksurintamalla tapahtuu...

      Poista
    2. Sitä ei saa Suomesta, mutta euraavan kerran, kun menet Las Palmasiin, käypä testailemassa El Corte inglesissä niitä. Annick Goutalin on ranskalainen merkki, ja tuoksutaloa johtaa hänen tyttärensä Annickin kuoltua.

      Poista
    3. Kiitos oikein paljon vinkistä!!

      Poista
  5. Mausteiset tuoksut ovat myös minun mieleeni, mutta kukkaistuoksutkin käy kesäpäivinä. Daisy on nyt käytössä, vaikkka onkin talvi,heh. Etsiskelen juuri uutta tuoksua, mutten ole löytänyt vielä mieleistäni....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä ihan hirvittää, kun tykkään niin monesta tuoksusta, helpointahan olisi olla uskollinen vain sille yhdelle tuoksulle, josta sinut tunnistetaan… Mutta kyllä eri fiiliksiin pitää tuoksu olla. Ja töihin ehdottomasti tuoksu, mitä en koskaan käytä vapaalla. Haluan erottaa työminän ja vapaa-ajan.

      Poista
  6. minun suosikit ovat aina olleet raikkaat tuoksut // nyt olen muutaman vuoden käyttänyt Jimmy Choon tuoksua ja
    siitä saan jatkuvasti kyselyjä, mikä on tuoksuni? toimii ihollani loistavasti :)

    halatessa tuttavamiehet ihailevat tuoksuani ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa nuo kehut, kyllä se vaan on ihana halata hyvältä tuoksuvaa ihmistä!
      Olen tainnut kokeilla Jimmy Choon jotain tuoksua, mutta ei toiminut minulla… Eikös niitä ole muutama eri tuoksu? Täytyy vielä perehtyä.

      Poista
  7. Mulle tulee vahvoista tuoksuista helposti päänsärky tai sitten alan aivastelemaan. Tykkäisin kyllä niistä muuten. Uusi lempituoksuni on Christina Aguileran Woman - iiiihana:))
    Rive Gauchesta tulee mullekin lapsuus ja just äiti mieleen - olinkin ihan unohtanut ton asian. Kiitos muistutuksesta! T. Katja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuoksumuistot ovat ihania…
      Ja vahvat tuoksut jakavat mielipiteitä!

      Poista
  8. Hih kevyt ja kukkainen huikkaa täältä terkkuja. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3 kevyt kukka on kyllä suloinen!

      Poista
  9. Olen pitkään käyttänyt Lancomen tuoksuja, niissä vaan on se jokin. Nyt viimeisin mieltymykseni on kuitenkin Armanin Si. Se vei heti jalat alta kun haistoin sitä, kerrassaan ihana! Kesällä vaihda kevyisiin tuiksuihin kuten Versacen Yellow Diamond.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo Si on kyllä hyvä! Minulla vain alkaa helposti tökkimään, jos niin monella on sama tuoksu. Siksi pyrin ostamaan tuoksuni ulkomailta, ja haluan tuoksua edes vähän uniikilta ;)
      Minulla oli joskus Versacen pinkki pullo työtuoksuna, samanlainen pullo kuin Yellow Diamond, mutta en muista nimeä… Oli hyvä tuoksu myös.

      Poista
  10. Itse kanssa rakastan tuoksuja, mutta hoiturina en voi töissä käyttää. Joskus tupsautan sellaista raikasta hiukan saippuaisen hajuista tuoksua. Potilaat sanovat, kyllä tuoksut hyvälle, raikkaalle ja puhtaalle. Vapaalla käytän aina jotain tuoksua, en mitään hirveen kalliita osta, kun menee vapaalla niin paljon. Aina kun jonnekin lähden ni laitan jotain tuoksua. Olen siis koukussa. T: santra

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Asiakaspalvelussa ei voi oikein kovin mirhamille tuoksua, saatika hoitotyössä. Mutta puhtaalta ja raikkaalta tuoksuva ihminen on aina miellyttävä.
      Vapaalla minä sitten lotraan noiden "myskieni" kanssa ;)

      Poista
  11. Issey Miyake (puhdas ja kukkainen)
    Donna Karan Be Delicious (Kevyt ja raikas)
    Mausteiset ja "tunkkaiset" tuoksut eivät ole mun juttuja, näitä olen käyttänyt, mutta Si ja Clean ovat hankintalistalla. Tuo Si -tuoksu on jäänyt kummittelemaan, en tiedä yhtään millainen on, mutta hyvin usea on sitä hehkuttanut, joten seuraavaksi varmaan se tulee hyllyyni. Sinulla kiva "etuoikeus", kun pääset suihkuttelemaan vapaasti, heti, uutuuksia : ))
    Kivaa talvenjatkoa,
    Sirpa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Issey Miyake on kyllä hyvä, vaikka onkin raikas minun makuun, mutta tunnistan sen ja tykkään kun joku tuoksuu sille! Minulla se muuttuu liian pistäväksi iholla.
      Si on kyllä aika paljon raskaampi tuoksu noihin sinun suosikkeihin verrattuna, mutta kokeile ihmeessä, sitten sen tietää!

      Mukavaa talven jatkoa sinulle myös Sirpa!

      Poista
  12. Burberry ja brit. Ihana!! Ja tietty myös london. Nyt olen käyttänyt muutaman kuukauden bossin mavie, sekin on ihana. Ei tosin tuoksu kauaa, harmi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Brit ja London on hyviä!
      Hei, olen kuullut muutamilta juuri Bossin tuoksuista, ettei tuoksu kauaa iholla…. höh :(
      Jotkut taas ovat sellaisia, että kun kerran aamulla laittaa, niin iltapäivällä joku voi vielä kehua, että mitäs ihanaa tuoksua sinulla on… Sitten on ihan ihmeissään, että ai tuoksunko minä vieläkin… Tosin minulla on kyllä aina laukussa hajuvesi mukana, että voi päivän aikana sumauttaa, jos muistaa.

      Poista
  13. Ostin viime talvena heti kun tuli markkinoille niin Sin, aivan ihana on! Jopa tyttäreni 22 v. Halusi saman tuoksun:)
    Armanin Maniasta pidän myös, lähinnä talvisin ja kesällä Chanelin Coco Mademoiselle on suosikkini. Nyt ajattelin kentältä ostaa jonkun uuden tuoksun mutta jos en löydä muuta niin ostan Sin taas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooooo, mä rakastan myös Chanelin Coco Mademoiselle tuoksua, oli yhteen aikaan ihan minun suosikki! Voi, haluaisin taas sitäkin… Huh, mikä tuoksufriikki olenkaan ;)
      Ja Si on hyvä.

      Poista
  14. Sain jostain Elie Saabin tuoksunäytteen ja sumuttelin sitä tässä joku päivä. Lapset kyselivät heti "Miksi täällä tuoksuu Reetalta?".
    Mun täytyy aina testata tuoksua ja tarkkailla miten se muuttuu iholla. Tuo Elie Saab ei alkutuoksultaan ole ihan mun makuun (yleensä tykkään kevyemmistä), mutta muuttuu iholla ja toimii. Jotkut alkutuoksut taas ovat aivan ihania ja huumaavia, mutta hetken päästä eivät enää niin kivoja.
    t. Riikka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, hajuvesipilvi = Reetta. Lapsetkin jo tietää, mistä on kyse!!!
      Aika jännä, koska se Elie Saab on aika tuhti, tuntien sinun maun. Mutta, niinkuin sanoit, tuoksuja kannattaa tarkkailla ennen ostopäätöstä. Mikä sopii toisen iholle, ei ole hyvä toisella… Ja pullonsuusta tuoksu saattaa olla aivan eri kuin iholla.

      Poista
  15. Se pinkki Versace on Bright Crystal.. Hyllyssä on myös Guess Seductive työtuoksuna. Brit ja Samsara on myös ja Si menee nuuskutus/ hankintalistaan heti!
    Jutta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinhän se olikin! Bright Crystal!!! Kiitos.
      Guessin tuoksut ovat myös hyviä. Hauskaa, että monilla on työtuoksu. Se on kyllä tärkeää erottaa työ ja vapaa tuoksuillakin toisistaan ;)

      Poista
  16. Joo mä olen ihan vastakohta, mä tykkään vain kevyista vesi/kukkaistuksuista muuten tulee kamala päänsärky. Suosikki jo 20v takaa on Laura Biagiottin "Laura". Nyt olen löytänyt myös uuden lempparin D&Gn Dolce, ostin jo toisella pullon, ihan mun tuoksuni. D&Gn Route de la fortune on myös hyvä vaikkakin aivan liian tunkkainen päiväkayttoon mulla, eli joskus iltaan tai juhlaan. Yleensäkin tykkään useammista D&Gn tuoksuista.On kyllä jännä miten tuoksut tuo mieleen muistoja ja mielikuvia vuosikymmenienkin takaa...sellaisia on esim.Cacharellin Anais Anais ja Eden.Entas se vihreä huultenmallinen Salvador Dali hajuvesi mitä tuotiin teininä laivalta ;-) T.TanjaRoma

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oiii, mä muistan Lauran, toin sitä sulle kerran myös joltain reissulta… Muistan sut siitä tuoksusta <3
      Anais Anais tuo minunkin mieleeni paljon muistoja, sekä tuo Salvador Dalin nenäpullo ja se tuoksu, kaikki taisivat tuoksua siltä yhteen aikaan!

      Poista
  17. Sulla on niin täydellinen tuoksumaku mun mieleen, ja sun ansiosta olen tykästynyt tohon Tom Fordiin! Sä tuoksut aina niin täydelliseltä! Saara

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana Saara, kiitos <3
      Minusta on niin kovin miellyttävää, kun ihminen tuoksuu hyvältä. Sinäkin <3

      Poista
  18. Sisleyn tuoksut ovat mieleisiä, samoin Dahlia Noir (se valkoinen korkki hopeareunoin - ei saa enää kaupoista) ja uudelleen löydetty Paris, varsinkin kesäversio.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, Sisleyn tuoksut ovat aivan ihania!!
      Paris täytyykin tuoksuttaa uudelleen.

      Poista

Kiva kun kommentoit! Se ilahduttaa minua.