11.12.2015

Pohdintoja hiuksista

Olen viihtynyt lyhyissä hiuksissani oikein hyvin, ja tykkään siitä, että nämä saa rokisti ylös ja taakse, tai sitten sliipatusti sivulle. Mutta mutta, koska olen nainen, niin mielipiteeni vaihtuu ja muuttuu, niin nyt haluaisinkin taas vähän pidemmät… En pitkiä, mutta polkan. Lyhyen polkan tai vähän pidemmän polkan. Hiukset, jotka saa kiinni. Miksi ne tarvitsee saada kiinni? En tiedä, joskus vaan olisi kiva saada ne kiinni.
 Tiedän, että kun olen saanut ne kasvatettua polkaksi, niin taas ihailen muiden naisten super naisellisia lyhyitä hiuksia… Ja kierre on valmis. Miksei vain voisi olla samanlaisilla hiuksilla vuodesta toiseen, ja tyytyä siihen. Ei se minusta olisi lainkaan tylsää, vaan helppoa ja simppeliä, fiksua. Miksi minun pitää jahkailla tällaisella asialla, kun en ole koskaan voinut käsittää naisia, jotka eivät voi päättää, mikä hiustenpituus olisi hyvä. Ja nyt olen samanlainen. Oh Lord!









22 kommenttia:

  1. Mullon sama :) Nyt olen siinä tilanteessa, että olen saanut kasvatettua sen polkan, mutta se ei vielä mee kiinni, eli vielä vähän kasvattelua edessä. Sitten kun se on saavutettu, niin ihan varmasti alkaa se jahkaaminen "olis se lyhyt kyllä helppo ja tää on aina kuiteskin kiinni..."

    Oh well, vaihtelu virkistää ja näkyy se tukka vielä kasvavan kunhan kärsivällisyyttä riittää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, sinulla siis sama. On tämä jahkailu kyllä kummallista, mutta nyt tuntuu siltä, että haluan polkan...

      Poista
  2. No entäs joku uus väri tohon leikkaukseen? :-) Mun mielestä sulle sopii niin superhyvin toi lyhyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3

      Kääk, ei missään nimessä mitään värejä, olen blondi mikä blondi, enkä halua muuksi. Ja joskus nuorempana värjäilin, ja se oli katastroof, ei sopinut lainkaan. Kiitos kuitenkin vinkistä ;)

      Poista
  3. Heh tuttu tunne. Mulla on kahden vuoden periodi. Kaksi vuotta kasvatin polkkaa lyhyestä mallista. Kun polkka sopivan pituinen, niin oli tylsä olo. Joten ei varaamaan aikaa kampaajalle ja tukka lyheni.

    Ja hei mielensä saa muuttaa milloin vain.

    Jaana

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin, tuttua vatulointia siis sielläkin, tämä on niin yleistä ;)

      Poista
  4. Voi, kuulostaapa tutulta tämä hiusten kanssa vatulointi:)Viimeks onneks kampaaja sanoi,e ttä unohda hiusten kasvatus. Uskoin ja olen tyytyväinen ... ainakin toistaiseksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, joskus vaan pitäisi uskoa kun sanotaan.. Esim. mieheni kehuu jatkuvasti lyhyitä hiuksiani, ja tykkäisi kovasti että pidän lyhyenä. Mieheksi kyllä erikoinen, kun yleensähän miehet toivovat naisille vähintään Barbie -hiuksia.

      Poista
  5. Niin tuttua, tosin täällä, polkka vai vähän pidempi, polkka vai vähän pidempi. Lyhyt ei kävisi lainkaan, koska olen oikea pallinaama, mutta sulle käy kaikki! Tuo lyhyt on älyttömän magee ja jotenkin niin cool, polkka klassinen, niin siinäpä mietittävää.

    Muiskuja ihanuus <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muiskis vaan sinulle ihana <3

      Niin, ehkä minä nyt kasvatan sen polkan ja yritän tyytyä siihen…tai sitten en :D

      Poista
  6. Kuullostaa niin tutulta... Kun on pidemmät, haluaa lyhyet ja kun on lyhyet, haluaa pidemmät... Onneksi hius kasvaa ja sen voi leikata :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, on tää kummallista touhua… Sitten on tietysti niitä, joilla on aina sama pituus ja ovat tyytyväisiä, eivätkä jahkaile ;)

      Poista
  7. Leikkasin aikoinaan lyhyeksi ja kertaakaan en ole pitkiä kaivannut vaikka olivat parhaimmillaan melkein vyötärölle ja kyllä nutturoita riitti. Lyhythän on periaatteessa kuin se ponnari tukka, koska mikään ei roiku olkapäillä. Ajattelen hiusten pituuden niin, että tämä malli kuvastaa persoonaani. Olen myös saanut eniten kohteliaisuuksia lyhyissä hiuksissa, kysytään kampaajaa ja halutaan ottaa kuva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä totta, minäkin olen saanut eniten kehuja lyhyistä hiuksista. Ja mietin myös samaa, että kun ponnari on kiinni, niin sehän on sama kuin lyhyt tukka.

      Poista
  8. Tuttu tunne. Reilusti pidempiä hiuksia ei ole ollut vuosiin, mutta nyt olen leikkauttanut lyhyemmät hiukset talveksi niin etteivät latvat törrötä hölmösti huivin yli ja kesällä antanut kasvaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo hiukset ja huivi on kyllä valtavan mielenkiintoinen ongelma. Minulla meinaan menee tämän pituuden kanssa välillä ihan kummallisesti nämä hiukset, kun pidän huivia...

      Poista
  9. Sun kauniisiin kasvoihin sopii kaikki! Hiukset on uusiutuva luonnonvara joten miksei niitä voisi vaihdella samalla tavalla kuin vaatteita? Uusiutuu luonnollisesti ja väriä saa aina lisää purkista, joten go ahead!
    Itse olen viihtynyt viimeiset 11v pitkässä tukassa, välillä ollut myös pitkä polkka. Tää kasvaa kohisten joten aina kun tylsistyn niin lyhyemmäksi vaan, tuo kaivattu vaihtelua ponnari- yms elämään. Urheilen säännöllisesti ja liikun vesillä, joten mun tukka pitää olla sen pituinen että saa kiinni. Tällä hetkellä menossa loppusuoralla kasvatus omaan väriin, jee.
    -Marie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos <3

      Juu, ei tässä mitään kummempia, kunhan ihmettelen itseäni, kun jaksan vatuloida tällaista asiaa, jota ennen en ole tehnyt.. Mutta nyt kasvatan polkan ja pidän sen!!! Lyhyeksi kun leikkaa, niin siinä on pitkäaikainen kasvattelu, että saa polkan.

      Poista
  10. Pitkät vai lyhyet, se ikuinen ongelma meillä naisilla. Tällä hetkellä kasvatan pitkää, kun reilu vuosi sitten leikkasin polkan. Aina kun on itsellä lyhyet näyttää pitkät hiukset ihanilta ja toisin päin. ja toinen ongelma minulla on että otsit vai ei, pulmia kerrakseen.
    Blondit hiuksesi ovat kauniit, mutta sinulle kävisi ruskeakin, jokin lämmin sävy. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, sellaista se on :)

      Iiik, ei mitään värjäyksiä minulle kiitos. Joskus nuorena värjäilin, ja hassultahan se näyttää, kun oma vaaleampi tyvi kasvaa tummasta esille. Olen todennut, että ihon väriin ja muutenkin vaalea on minulle paras. Tää blondius on niin helppokin, välillä vaaleita raitoja, kesällä aurinko vaalentaa <3

      Poista
  11. Mä vaan pohdiskelen, enkä saa aikaiseksi mennä kampaajalle. Ehkä pitäis kuitenkin leikata ja laittaa väri. No, jos sitten lomalla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tulin siihen lopputulokseen, että polkka on se mun juttu. Sulla on hyvä !

      Poista

Kiva kun kommentoit! Se ilahduttaa minua.