20.1.2016

Ystävyydestä

Terveisiä täältä Margaritojen maasta. Eilen istuimme kollegoiden kanssa hotellin parvekkeella, joimme oluset, muutamalla oli tölkkimargaritat, lähikaupasta ostetut. Sitten kerroin uusille kollegatuttavuuksilleni jokakesäisistä mansikkamargaritajuhlistani, jotka järjestän ystävilleni. Ja äkkiä minulla oli hirveä ikävä, ikävä ystäviäni, ikävä kesää, ikävä naurunremahduksia suviyössä, ikävä sitä iltaista kesän valoa, kun aurinko ei enää paista korkealta, vaan on hiipinyt jo alemmaksi, mutta paistaa kuitenkin.

Voi sitä kutkuttavaa tunnetta, kun ystävät kokoontuvat ja höpötetään sekä nauretaan. Kokoonnutaan ravintolaan syömään, tai mennään päiväkahville jonkun luo... Muistan monesti esimerkiksi juuri mansikkamargaritajuhlissa, kun olen käymässä sisällä hakemassa jotain, ja vilkaisen ikkunasta ulos, niin näen ystäväni kuistilla istumassa pöydän ympärillä ja minulle tulee valtavan lämmin olo. Tuossa he ovat, minun ihanat ystäväni. Ja kuinka monta vielä porukasta puuttuukaan, haluaisin joskus kutsua ihan kaikki, silloin täytyy varmaan jo hankkia monta pöytää lisää..

Muistatteko elokuvan -Paistetut vihreät tomaatit-, 90- luvun alusta? Olin nuori tyttö tuolloin, elokuva teki minuun kuitenkin jo silloin suuren vaikutuksen, se on meinaan tarina ystävyydestä. "Tiedätkös, kaikista tärkeintä elämässä ovat ystävät", sanoi yksi päähenkilöistä elokuvan loppupuolella. Tuo lause on jäänyt mieleeni. Ainakin yksi tärkeimmistä, minulle.












Olen luultavasti ollut jo pienenä jonkun moinen "kaunosielu". Muistan hyvin
vahvasti, kuinka katselin jotain kuvaani itsestäni, ja mietin minkälainen elämä
minulla on edessä. Minkälainen teini minusta tulee, entä aikuinen. Onkohan minulla
paljon kivoja ystäviä…? No, onhan minulla, kiitos rakkaat <3







12 kommenttia:

  1. Ihanat, ihanat juhlat ja ihana, ihana ystävä - sinä!
    Tuli todellakin ikävä kesää ja ystäviä.
    - Riina

    VastaaPoista
  2. Ystäväsi peilaavat sinua - näin mulle rakas ystävä sanoi kun ylistin heitä, tämä taatusti pitää paikkansa sinunkin kohdallasi; he eivät olisi niin ihania ilman sinua! ;-)

    T.rva46

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanasti sanottu, kiitos <3

      "Ystävistään ihmisen tuntee" kertoo samaa.

      Poista
  3. Ihana postaus, ihanat margarita, ihana sinä ja ihana ystävyys. <3 Sama tunne tulee, kun joskus seuraa tilannetta vähän kauempaa ja rakkaat on siinä. Paistetut vihreät tomaatit oli mielettömän hyvä elokuva! <3

    Nauti lämmöstä ihanuus <3

    VastaaPoista
  4. Voih kun pääsis pikana kesään ja taas sun ihaniin juhliin🍸🍸🍸Sä oot mieletön emäntä, kätevä sellainen💋Kiitos jo olleista mansikkamargariitoista ja toivon pääseväni moniin moniin jatkossakin!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä kyllä, tämä on perinne jo ensimmäisistä juhlista lähtien!

      Poista
  5. Voin niin samaistua.. tuli montakin ystävien kohtaamista mieleen. Yksi niistä vuosien takaa; vietimme pikkujoulunjatkoja kivassa baarissa, istuttiin pehmeillä sohvilla, iloinen puheensorina, drnksut skoolattu moneen kertaan ;)Ikkunasta näkyi katuvalo, lunta hitvetteli hiljakseen - olin niin onnellinen.. Muuten, tuo kyseinen elokuva on yksi parhaista! Kiitos kauniista tekstistä, tuli niin ikävä omia ystäviä, mutta pian helmikuussa meillä on tapaaminen joten kauan ei tarvitse odotella. Uusia muistoja kohden. <3
    - carita

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana tuo kuvailemasi hetki. Aivan ihana.

      Kiitos <3

      Poista
  6. Voi täysin samaa mieltä ystävyydestä... Suunnattoman tärkeää mulle myös! Ihana kirjoitus :-)

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit! Se ilahduttaa minua.