5.7.2017

Hurahdus

Tiedättekö, juuri kun olen tehnyt postauksen, että en juurikaan harrasta mitään liikuntaa, muuta kuin juoksen jos juoksen, ja heilutan vähän kahvakuulaa, niin sitten hurahdan täysin yhteen lajiin, nimittäin Bikram Joogaan! Jooga on jo kauan kummitellut mielessäni, olen kuitenkin aina siirtänyt sitä, ajatellut että ensin täytyy käydä joku alkeiskurssi ja sitten saa vasta alkaa harrastamaan. Ja että se olisi tavattoman vaikea laji, ja että sen tajuaisi vasta monen viikon jälkeen. No, nyt kävi niin, että eräs spesiaali ihminen pyysi minut mukaan Bikram Joogaan, hänellekin uusi kokemus, mutta oli mennyt jossain "uhoamaan", että aikoo mennä tunnille. Vastasin vain heti, että JOOOOO tulen!

 Ihan mieletön kokemus, ensikertalaisellekin. Osasin heti, tajusin heti. Toki en taipunut niihin asentoihin kovin kummoisesti, mutta sen ei olekaan tarkoitus mennä niin, että heti osaa ja heti on solmussa. Bikram Joogassa sali on lämmitetty, liikkeet ovat maailman laajuisesti samat, ja tunti kestää 90 min. Voin kertoa, että en kertaakaan edes ajatellut paljon kello on, tai että kauan vielä kestää. Hiki lensi, vettä kului ja tunsin olevani maailman onnellisin ihminen.

 Tästä tulee taatusti minun harrastukseni, loppuelämän harrastukseni. Ystäväni jo pelästyi, että hurahdan niin, että kasvatan kainalokarvat, hihhuloin alasti kotona joku rumpu kädessä ja muutan lopulta Intiaan. Samaan hengenvetoon hän kyllä totesi, ettei minulle voi käydä niin. Oikeassa oli, en aio kekkuloida ja  kulkea paljain varpain haaremihousuissa pitkin kaupunkia. Olen moderni city joogi ;).




Salissa tulee niin hiki, että ainoa oikea varustus on pikkutoppi ja shortsit. Erehdyin ensimmäiselle
tunnille pitkissä trikoissa ja topissa. Joka tapauksessa hiki tulee, vaikka olisi kuinka pienissä
vaatteissa. Siksi vettä tulee tankata jo koko päivä, ja tunnin aikana myös.




"Bikram Jooga on 26:n Hatha-jooga-asennon ja kahden Pranayama-hengitysharjoituksen sarja, 
joka on suunniteltu haastavaksi ja tuloksia antavaksi, mutta energisoivaksi ja uudistavaksi jooga-kokemukseksi. Samalla kun treenataan vahvuutta, tasapainoa ja joustavuutta; muokataan
ja parannetaan kehoa; poistetaan stressiä ja lihasjumeja."
Lainaus Helsingin BIKRAMYOGA sivuilta.














Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kommentoit! Se ilahduttaa minua.